دانلود والپیپر طوطی ماکائو - فوتو والپیپر

عکس و والپیپر مورد نیاز خود را درخواست کنید. ارسال درخواست

Rate this post

دانلود والپیپر طوطی ماکائو با کیفیت بالا از وبسایت فوتو والپیپر

Download High quality Macaw Wallpaper from Foto Wallpaper website

والپیپر طوطی ماکائو

 

آشنایی کامل با طوطی ماکائو

ماکائو یکی از نژادهای دوست داشتنی طوطی سانان است. نژادی که یکی از مهم ترین مشخصه های آنها ترکیب های رنگی پرهایشان است. رنگ پر این پرنده ها نه تنها یکدست نیست بلکه ترکیبی خاص از چند رنگ زیباست. مثلا ماکائو «آبی سنبلی» پرهایی به رنگ غالب آبی و ترکیب مختصری با رنگ زرد دارد یا ماکائو «آبی و زرد» که به ماکائوی آبی طلایی هم مشهور است، رنگ پرهایش ترکیبی از رنگ آبی در قسمت بال و دم و رنگ آبی تیره در قسمت زیر منقار و رنگ سبز در قسمت پیشانی و بالاخره رنگ زرد طلایی در قسمت های دیگر بدن است.

ماکائو سبز مایل به زرد، ماکائو گلوآبی، ماکائو کوبا یا ماکائوقرمز، ماکائو هیاسینس، ماکائو هارلی کوئین (به رنگ های آبی، سبز و قرمز) ماکائو کوچک ایلایگر یا ماکائو بال آبی، ماکائو دورگه یاقوتی، ماکائو دورگه کالوشا و… تنها تعدادی از گونه های این پرنده های دوست داشتنی تمام رنگی اند. ماکائوها به طور کلی ۱۷ گونه متفاوت دارند که تفاوت عمده این گونه ها هم در ترکیب رنگ های آنهاست، اما متاسفانه بیشتر گونه های این پرنده به خاطر همین جذابیت ها و علاقه مردم به نگهداری از آنها در حال انقراض اند.

 

خلق و خو و ویژگی های طوطی ماکائو

ماکائوها علاوه بر پرهای زیبایشان نژادی به شدت اجتماعی، با توانایی هایی بسیارند؛ تا جایی که حرف زدن فقط یکی از توانایی های آنهاست! ماکائوها معمولا رابطه عمیقی با صاحبان خود پیدا می کنند و به همین دلیل است که با وجود دردسرهای مراقبت، خیلی از پرنده دوستان علاقه مند به نگهداری این پرنده هستند. ماکائوها پرنده هایی باهوش، دقیق و بسیار باوفا هستند. این پرنده علاقه عجیبی به بازی کردن دارد.

تقلید صدای ما انسانها آن هم به صورت کاملا واضح و بلند هم از دیگر سرگرمی های آنهاست. همه این ویژگی ها باعث شده تا ماکائوها با وجود جثه بزرگشان (این پرنده ها در گونه های مختلف می توانند از ۷۶ تا ۱۰۰ سانتی متر رشد کنند و وزنی معادل ۰/۹ گرم تا ۲ کیلوگرم داشته باشند) طرفداران زیادی پیدا کنند و برخلاف طبیعت وحشی شان که تمایل به زندگی در جنگل های انبوه و گرمسیری آمریکای جنوبی دارد، درست مثل یک پرنده تزئینی از خانه های ما و شما سر در بیاورند!

خلاصه کلام اینکه ما اصلا توصیه نمی کنیم از این پرنده های دوست داشتنی با وجود همه توانمندی ها و خلق وخوی دلنشین شان در خانه هایتان نگهداری کنید. اما اگر شما قصد چنین انتخابی دارید، دست کم باید با اصول و قواعد نگهداری از آنها به درستی آشنا باشید. این گزارش نگاهی دارد به نکاتی که به شما کمک می کند تا همزیستی با این پرنده های دوست داشتنی را تجربه کنید.

 

خرید طوطی ماکائو و پیش نیازهای آن

اینکه ماکائو می تواند همدم خانگی خوبی برای شما باشد یا نه، کاملا در گرو امکاناتی است که شما برای نگهداری از این پرنده در اختیار دارید. در قدم اول باید به فضای مناسب فکر کنید. ماکائوها معمولا تا ۷۶ و حتی ۱۱۰ سانتی متر قد می کشند. بنابراین باید به فکر جایی درست و حسابی برای آنها باشید (قفس ماکائو دست کم باید ۱۵ متر طول داشته باشد) و مهمتر اینکه ماکائو باید بتواند در طول روز آزادانه از قفس خارج شود.

ماکائو برخلاف ظاهر آرامش، پرنده ای پرسروصداست. البته بهتر است بگوییم تن صدایش بسیار بلند و حتی متمایل به فریاد است. پس باید خودتان را از قبل برای فریادهای گاه به گاه ماکائو به خصوص در ۶ تا ۸ هفته ابتدایی فصل بهار که فصل جفت گیری آنهاست آماده کنید.

این پرنده به طور طبیعی عاشق جویدن و خرابکاری است، فاکتوری اساسی که نباید از آن غافل شوید و بالاخره اینکه خودتان را برای یک رژیم غذایی بسیار متنوع آماده کنید. اما مهم تر از همه اینها شما باید آمادگی زندگی با ماکائو برای سالیان سال و نگه داشتن همه این شرایط در طول این سال ها را داشته باشید چون عمر ماکائو گاهی به بیشتر از ۴۰ سال هم می رسد.

 

تشخیص سن ماکائو

ماکائو پیر با جوان هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. قرار نیست یک ماکائو به خاطر سن و سال کمش یا حتی سن بالایش امتیاز مثبت یا منفی بگیرد اما اینکه شما بتوانید قبل از خرید سن پرنده دوست داشتنی تان را تشخیص دهید، یک مهارت است. البته این را همیشه به یاد داشته باشد که پرنده ای که از کودکی با شما زندگی کرده و از دست خودتان غذا خورده، رابطه بهتری با شما برقرار می کند تا یک پرنده بزرگسال. فرقی هم نمی کند که ماکائو باشد یا یک قناری کوچک!

برای تشخیص سن و سال پرنده، چشم ماکائو همه چیز را به شما می گوید مثلا اینکه یک ماکائو جوان چشمانی یکرنگ و شاداب دارد و حلقه ای قهوه ای رنگ به دور چشمانش. این حلقه در ماکائوهای پیر به رنگ خاکستری روشن تبدیل می شود. اگر رنگ چشمان پرنده انتخابی شما آبی و حتی خاکستری باشد شک نکنید که پرنده شما بیشتر از یک سال سن دارد. به طور کلی در ماکائوها تیرگی چشم نشانه جوانی است. بنابراین هرچه چشم تیره تر باشد، یعنی پرنده جوان تر است.

نشانه بعدی رنگ پاهاست. رنگ پای ماکائو جوان مشکی است و رنگ پای ماکائوی پیر قهوه ای و خاکستری. پای ماکائوی جوان ویژگی های دیگری هم دارد؛ مثلا اینکه بزرگتر، سالم تر و نرم تر از پای پرندگان پیر است و مهمتر اینکه ناخنهایش هم چندان کوتاه نیست.

برای تشخیص سن ماکائو به پرهای آن هم دقت کنید. پرهای یک ماکائو جوان نامنظم و درهم ریخته تر از چیزی است که انتظارش را دارید. این درهم ریختگی هم بیشتر در دم پرنده دیده می شود.

یادتان باشد ماکائوهای کوچک منقار کوتاه دارند و منقار ظریفشان اصلا قابل مقایسه با منقار بلند و قلابی شکل ماکائوهای جاافتاده نیست!

 

آیا چیدن پرهای ماکائو لازم است؟

لازم نیست حتما پرهای زیبای ماکائوی دوست داشتنی تان را بچینید. به طور کلی چیدن پر این پرنده الزامی نیست اما از آنجا که چیدن پرها از فرار احتمالی ماکائو جلوگیری می کند، می توانید با دقت ویژه ای این کار را انجام بدهید. البته چیدن پرها از آسیب احتمالی آنها هم جلوگیری می کند چون پرهای زیبای این پرنده آن قدر بلند هستند که ممکن است در قفس آسیب ببینند. اما نکته مهم این است که خودتان هرگز اقدام به چیدن پرها نکنید. در این حالت بهترین راه مراجعه به دامپزشک و مشورت گرفتن از اوست. حتی در مورد کوتاه کردن ناخن ها هم درست مثل چیدن پرها بهتر است قبل از هر اقدامی حتما با دامپزشک مشورت کنید.

 

قفس فلزی و قواعد نگهداری طوطی ماکائو

ماکائوها برای زندگی در کنار شما به یک قفس نیاز دارند. این قفس برای آنها حکم لانه را دارد. بنابراین بهتر است در آن را باز بگذارید تا پرنده آزادانه بتواند در خانه پرواز کند. باید جایی را به قفس اختصاص بدهید که از گرد و غبار دور باشد و نورگیر مناسبی هم داشته باشد. این را هم در نظر بگیرید که ماکائوها معمولا به دمای خانه عادت می کنند اما مشروط بر اینکه تغییر ناگهانی در دما به وجود نیاید.

بهتر است قفس نزدیک به آشپزخانه و به خصوص وسایلی که بخار تولید می کنند هم نباشد. این از محل و دمای قفس، اما ابعاد قفس هم بسیار مهم است. قفس پرنده شما باید درست و حسابی بزرگ باشد در انتخاب چوب نشیمنگاه هم دقت کنید چون نامناسب بودن این چوب پرنده را به عوارض مفصلی دچار می کند.

بهتر است کف قفس را با یک کاغذ سفید تمیز بپوشانید تا نظافت کردن آن (هفته ای یکبار یا در صورت لزوم زودتر) راحت تر شود اما این را هم در نظر بگیرد که کف قفس باید حتما یک میله آهنی داشته باشد تا ماکائو به مدفوع خودش دسترسی نداشته باشد. یادتان باشد برای جلوگیری از آلودگی آب و مواد غذایی ظرف غذا و آب را زیر چوب قفس قرار ندهید.

قفس و چوب آن را هر روز تمیز کنید و بالاخره اینکه حواستان به جنس اسباب بازی ها و جنس قفس هم باشد؛ چراکه فلزاتی مثل سرب و روی به راحتی می توانند ماکائوی شما را مسموم کنند.

 

غذای طوطی ماکائو

اگر قرار است ماکائودار شوید، باید به رژیم غذایی این پرنده نگاه ویژه ای داشته باشید. ماکائوها رژیم غذایی بسیار متنوعی دارند؛ چرا که دانه به تنهایی نمی تواند همه نیازهای آنها را تامین کند. مخلوطی از دانه ها، آجیل ها و میوه های خشک شده همراه با سبزیجات تازه و ریشه آنها و میوه (البته نه هر میوه ای)، به طور منظم می توانند برنامه غذایی مناسبی برای ماکائو باشند.

یادتان باشد که گیلاس و بسیاری از خانواده های گل سرخیان، آووکادو و به طور کلی دانه میوه ها از غذاهای ممنوعه برای ماکائو به شمار می روند. شکلات و کافئین را هم باید به این فهرست اضافه کنید. در عوض تا دلتان خواست به پرنده دوست داشتنی تان سیب، پرتقال، انگور، گل کلم، هویج، بادام زمینی، گردو و تخمه آفتابگردان بدهید؛ البته مشروط بر اینکه حواستان به دانه های میوه باشد.

ماکارونی البته از نوع بسیار کم چرب و نان را هم می توانید به این فهرست اضافه کنید و برای تامین کلسیم و مواد مغذی مورد نیاز آنها هم می توانید سراغ استخوان ران پخته شده مرغ بروید. فراموش نکنید که آنها در مقوله غذا خوردن به شدت اهل تشریفات اند. بنابراین به کیفیت و تنوع غذا بسیار اهمیت می دهند. شما می توانید میوه و آب را به صورت روزانه در اختیار آنها قرار بدهید، اما اگر ماکائو میلی به آنها نداشت، بعد از ۲۴ ساعت حتما میوه ها را از قفس خارج کنید.

 

نشانه های خطرناک در طوطی ماکائو

یکسری نشانه ها هستند که باید به آنها به چشم یک هشدار جدی نگاه کنید. هشداری که شما را از یک بیماری حتمی باخبر می کند. نشانه اول متورم شدن منقار است. نشانه بعدی صدای ویز یا سرفه و نشانه مهم بعدی ترشح از بینی یا چشم است. پرهای ژولیده، کثیف یا کنده شده هم نشان از بیماری ماکائو دارند؛ بیماری ای که می تواند ناشی از یک عارضه جسمی و حتی روحی باشد.

نشانه بعدی چشمان قرمز یا متورم ماکائو است که باز هم نگران کننده است. کم شدن اشتها و مدفوع آبکی یا بد رنگ پرنده هم خبر از یک اختلال داخلی می دهد. باید حواستان به رفتارهای ماکائو هم باشد. اگر پرنده شما روی چوب نشیمنگاهش نمی نشیند، یا به خوردن یک نوع غذا علاقه شدیدی نشان میدهد، یعنی دچار یک عارضه داخلی شده که باید برای درمان آن حتما به دامپزشک مراجعه کنید.

 

 

سلامت طوطی ماکائو

برای اینکه خیالتان از سلامت پرنده دوست داشتنی تان راحت باشد، باید حتما حواستان به یکسری نکات کوچک اما کلیدی باشد؛ اول اینکه پرنده شما باید فعال، هوشیار و کاملا اجتماعی باشد.

خوردن و آشامیدن روزانه اش مرتب و به قاعده باشد. منفذ بینی اش خشک باشد. چشمهایش براق باشند و نشانی از ترشح در آنها دیده نشود. ظاهر منقار هم باید کاملا طبیعی باشد.

حواستان به تمیزی مخرج هم باشد و بالاخره اینکه پرها حتما تمیز و یکدست باشند. با مشاهده هر کدام از این نشانه ها حتما باید به سلامت پرنده تان شک کنید و برای تشخیص بیماری احتمالی و درمان بدون درنگ به دامپزشک مراجعه کنید.

قیمت طوطی ماکائو در ایران چقدر است؟

قیمت ماکائو در ایران بسته به زیبایی این پرنده از حدود ۱.۵ میلیون تومان شروع می شود و در گونه های کمیاب به ۵۰ میلیون تومان هم می رسد.

قیمت جوجه طوطی ماکائو قرمز چقدر است؟

با توجه به اینکه مراقبت از جوجه طوطی کار هرکسی نیست قیمت جوجه طوطی ماکائو قرمز معمولا کمتر است.

نویسنده: آزاده تنها
منبع:دنیای حیوانات

 

 

 

 

سایت فوتو والپیپر به شما این امکان را می‌دهد انواع والپیپر ها و تصاویر زمینه را با کیفیت های بسیار بالا دانلود کرده و لذت ببرید. در این قسمت ما والپیپر  طوطی ماکائو

را با کیفیت های بالا را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم . اکنون میتوانید والپیپر طوطی ماکائو را با  چهار کیفیت متفاوت  جهت استفاده بر روی کامپیوتر . تبلت و موبایل خود دانلود کنید.

ارسال متن والپیپر طوطی ماکائو
رزولیشن , 2K (2560 × 1440) , 4K (3840 × 2160) , Full HD (1920 × 1080) , پرنده ها , والپیپر بدون نظر 58 views بازدید 16 سپتامبر 2022 صفحه اصلی

ارسال دیدگاه

تایید شده : 0 ، در حال بررسی : 0 ، مجموع : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی با غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.


اپلیکیشن فوتو والپیپر
Translate »